crazylifewithanimals.blogg.se

Fullt upp!

Kategori: Allmänt

Usch, det har varit ganska fullt upp nu de senaste veckorna. Känns som om jag knappt hunnit med någonting.
Det är ganska mycket i skolan nu men jag försöker hinna med allt.
Har inbte tränat med hundarna nu på ett tag men vi har lyckats tävla ändå.
 
Helmer har börjat göra framsteg på agilitybanan nu vilket känns riktigt roligt!
 
Fritjof är uppflyttad i klass 2 nu i agilityn och vi jagar vår sista pinne i hoppen.
På tävlingen i Växjö denna helgen var vi riktigt nära att plocka den båda hopploppen men i första glömde jag byta och drog över honom över fel hinder och i andra loppet tryckte jag på honom lite och han kom lite snävt och rev. Men jag är sjukt nöjd med honom iallafall.
I ag-loppet gick det också riktigt bra men han tittade lite för mycket på mig och trillade ner från A-hindret. Han landade på ryggen men skadade sig inte och kunde köra färdigt loppet. Så nu i veckan blir det ett samtal till min massör så att hon får kolla igenom honom så att det inte blev något.
 
Turbo har börjat bli mer vuxen nu och kan faktiskt koppla av mycket bättre när det är mycket stoj. Vilket är riktigt skönt. Så det börjar se ljust ut! :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: