crazylifewithanimals.blogg.se

Agilityträning

Kategori: Allmänt

Igår vankades det agilityträning på hundklubben i skede. 
Först blev det ett bad i ån för det va ju så varmt. Frijtof och Helmer gick i själva och tyckte att det var skönt. Turbo fick jag lyfta ut i vattnet och han tyckte att det var skönt men lite läskigt. Men det gick ändå.
 
Sen blev det träning som sagt. Fokuset låg på slalom vilket gick jättebra. Är så nöjd med den nya metoden jag tränar nu. Det är absolut inget jag ångrar. Helmer som kört och tyckt att slalom är det tråkigaste somfinns, tycker nu att det är skitkul och trycker verkligen på jättebra i slalom. 
Vad gäller Turbo har jag inget att jämföra med för det va första gången han körde slalom i förrgår, men den här metoden funkar super bra på honom också!
Fritjof fick bara springa lite tunnlar och springa mellan hinderstöd, så han blev lite nöjd i alla fall. Han är ju inte friskförklarad ännu. 
-
-
På filmerna är hundarna ganska trötta då de tränat ett tag och badat men jag tycker att de gjorde riktigt bra ifrån sig iallafall. Det är ungefär 5:e gången de kör såhär så jag är jättenöjd!
 
Helmer
 
 
 
Turbo
 
 
Bye!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: